zondag 27 oktober 2013

Laatste dagen in Las Vegas

We zijn weeral 2 weken verder sinds onze thuiskomst en we zijn nog een verslagje van onze laatste dagen verschuldigd. Veel valt er eigenlijk niet over te vertellen want die dagen was ik zo ziek dat ik eigenlijk veel liever in mijn bed lag dan op stap te gaan. Maar omdat we op vakantie waren hebben we er toch maar het beste van gemaakt en reden we naar Red Rock Canyon,althans dat was de bedoeling. Door de nog steeds aanwezige shutdown kwam daar dus niks van in huis en geraakten we niet verder dan de afsluiting aan de ingang van het park,zelfs een parking die wat verderop gelegen was en waar je een mooi uitzicht over de vallei zou hebben was afgesloten. Het was zelfs zo absurd dat iedereen die aan de oprit van de parking stopten er werd weggejaagd door de parkranger alsof we allemaal de grootste bandieten waren.

Na dit mislukt bezoekje reden we naar een outlet shopping center waar we enkele mooie aankopen hebben gedaan. Toch nog een geslaagd uitstapje. ;-)
's Avonds bezochten we nog Freemont street waar geocachers bijeenkwamen die meededen aan het grote 3 daagse Las Vegas event.

Vrijdag bezochten we een Bass Pro shop in Silverton nabij Las Vegas. Dit is een erg grote winkel waar je van alles voor de buitensport kan vinden en dat kan gaan van sokken tot een plezierboot. http://www.basspro.com/
Wij vinden het altijd plezant om door zo een winkel te lopen want het is niet zomaar een supermarkt met rekken op een rijtje maar ze zijn zo mooi ingericht met een groot aquarium en nog allerlei natuurtaferelen. In dit filiaal kan je zelfs een motor bekijken die gemaakt is door de mannen van Orange County choppers.

De dag werd verder gevuld met een bezoekje aan een ander shopping center en een wandeling 's avonds langs de Strip.

Zaterdag gingen we naar het geocache event waar we met  Conny van het Amerika forum halvelings hadden afgesproken .Samen met haar wandelden we langs de standjes met geocache spullen en na een tijdje werd er afscheid genomen want zij had zich opgegeven als vrijwilliger bij de organisatie van het event.
Omdat het onze allerlaatste dag was werd er nog van geprofiteerd om snel een shoppingcenter te bezoeken maar het werd een karige oogst want mijne kop stond er eigenlijk niet zo naar.
Toen we terug in het hotel aankwamen werden de valiezen terug in orde gebracht voor de vlucht van morgen en dat we niet veel gekocht hebben bewijst het gewicht in de koffers dat de toegestane 23 kilo niet overschreden werd.
De volgende morgen reden we naar Avis waar onze auto werd afgeleverd om vervolgens de vlucht van 11u te nemen richting Chicago. Daarna nog een lange vlucht van ongeveer 8,5 u naar Brussel en onze Amerikareis zat er spijtig genoeg weeral helemaal op.
Het was een mooie afwisselende  reis met veel natuur maar ook de steden op onze route werden uitgebreid bezocht. We hebben wel geluk gehad dat de shutdown pas begon toen wij al de belangrijkste nationale parken bezocht hadden. (buiten dat ene in Las Vegas) want het zal je maar overkomen dat je een route hebt uitgestippeld met niks anders dan nationale parken net in die periode van de shutdown. :-(