dinsdag 24 september 2013

Dag 3 Bishop-Mammoth Lakes

Vandaag hadden we niet zo een lange rit op ons programma staan als gisteren maar gaan we vanuit Bishop naar Bodie en Mono Lakes en daarna naar onze volgend overnachting in Mammoth Lakes.
Omdat we ons al rotgezocht hebben naar de oplader van onze tablet in onze bagage ,maar die nu thuis blijkt te liggen, reden we na het ontbijt naar een Radio Shack om een nieuwe te kopen. Maar hier vingen we ook al bot ,dus het skypen met het thuisfront zal nog efkes uitgesteld moeten worden tot we ergens een Best Buy tegenkomen waar we misschien een oplader zouden kunnen kopen.
Je kan Bishop niet bezocht hebben zonder eerst langs de bakkerij van Erick Schat te gaan.Een van oorsprong, denk ik, Hollandse bakker waar je verschillende soorten Europees brood en koeken kan kopen tot zelfs de stroopwafeltjes van Albert Heyn.

Bij het visitors center lag een erg originele cache die we niet mochten missen. Je moet je binnen aanmelden daar kreeg je van een vriendelijk meisje de cachedoos om te loggen.
De weg naar Bodie was de laatste 3 mijl erg hobbelig , een echte dirt road met de nadruk op 'dirt' want er lag daarna een dikke stoflaag op onze auto.

Bodie is een verlaten stadje of ghosttown waar vroeger goud ontdekt werd en zo erg opleefde. Door een brand werd de stad in 1932 bijna helemaal verwoest en hetgeen er nog van overbleef kan je nu gaan bezoeken.

Na ons bezoekje aan Bodie reden we weer bergaf richting Mono Lake. Dit is een zoutwatermeer met de typische tufas, een soort stenen zoutpilaren die boven het water uitsteken maar die nu meer en meer bloot komen te staan omdat het water van het meer stillekesaan aan het opdrogen is.  Mono lake

Het was rond 5 uur toen we aan ons hotel aankwamen dus besloten we nog naar Main street te rijden om wat winkels te bekijken en iets te gaan eten.Mammoth Lakes is een skioord met mooie chalets maar waar nu niet veel leven in valt te bespeuren maar dat zal in de winter wel anders zijn.In de zomer krijgen ze meer bezoek van beren,racoons en coyotes,althans als we het briefje in de lobby van het hotel mogen geloven want ze waarschuwen om zeker geen eten in de auto achter te laten.
Je voelt ook dat we hoger in de bergen zitten want het is hier al erg fris 's avonds, er ligt zelfs een beetje sneeuw in hoopjes aan de skilift. Hopelijk blijft het deze nacht bij deze kleine plekken sneeuw want op winterkledij zijn we nu niet direct voorzien.

1. Je reisverslag is echt super om te volgen! Dank je wel!!!!
    Kan niet wachten op meer.

Katrien.

2. Alles weeral prachtig om mee te maken, het stof deed je wel ergens aan denken denk ik? Genieten maar.

3. We zijn jullie volop aan 't volgen terwijl we zelf aan onze laatste dagen in NY bezig zijn. Jullie reis ziet er super uit, we houden ze in gedachten als we een van de volgende jaren terug zin krijgen om de plas over te steken ;) Geniet er nog van, grtjs Erwin en Ann

4. Hallo , erg bedankt voor de toffe reacties die iedereen hier al geschreven heeft. Genieten zijn we zekers aan het doen wat voor we het weten staan we weeral terug in Zaventem.
    Groetjes vanuit California
    Peter en Nancy

5. Zo al veel km's gereden, moedige mensen daar bij die beren en ratelslangen brrr geniet nog, Micheline