maandag 23 september 2013

De eerste 2 dagen

We zijn nu in Bishop,California het is midden in de nacht en weer zit ik hier te koekeloeren omdat ik niet kan slapen.Hopelijk is dit geen gewoonte aan het worden anders zal ik nog een paar weekjes verlof moeten bij vragen om te kunnen bijslapen.
Omdat we in ons hotel in Las Vegas een slechte internetverbinding hadden, had ik een klein verslagje van onze eerste dag op onze pc uitgetikt en dit is het resultaat :

Onze eerste dag

Als ik dit verslag van onze eerste dag schrijf is het hier in Las Vegas 3 uur ’s nachts (12 uur zondagmiddag bij ons)en kijk ik vanop de 20ste verdieping naar het verkeer op de snelweg en de lichtjes van de Strip op de achtergrond. Gewoonweg Amazing zou ons Astridje zeggen ;-)
dit is het uitzicht overdag

Het was een erg lange vermoeiende dag en buiten wat hazenslaapkes in het vliegtuig en de voorbije 4 uur in de hotelkamer zit ik hier nu weeral klaarwakker. Mijn biologische klok staat duidelijk nog niet op Amerikaanse tijd.

We verbazen er ons nog over dat we nergens lang hebben moeten wachten, zowel het vliegtuig als de autoverhuur gingen allemaal even vlotjes maar dit zal 1 van de voordelen zijn om buiten het seizoen op vakantie te gaan. Bij het inchecken van het hotel dat was andere koek, alhoewel het bijna aan onze beurt was bleef dat maar duren. Toen we eindelijk bij de receptioniste stonden bleken er geen kamers meer over te zijn en moest zij gaan vragen of ze ons een upgrade mocht geven. Dat mocht en nu slapen wij in een suite op de op 1 na bovenste verdieping met jacuzzi.

Na wat over en weer sms-en met Robert en Vivianne (collega van Peter) zijn we nog met hen gaan eten in het buffet van het hotel. Lang hebben we daar echter niet kunnen blijven zitten want om half 10 werden we vriendelijk maar erg kordaat van onze tafel gejaagd omdat het restaurant ging sluiten. Nadat we afscheid van hen hadden genomen zijn we ons bed ingeduikeld na een lange vermoeiende dag.
Zondag 22 september 2de vakantiedag:

Na het ontbijt reden we richting Bishop in California wat ongeveer 450 km van Las Vegas gelegen is. Met de omweg die wij gingen doen werden het er 100 meer maar deze route bracht ons langs vele mooie dingen.
Onze eerste stop was een dadelfarm langs de Old Spanish Trail China Date Farm Om er te geraken rij je door een kleine,prachtige canyon en beneden zie je plots een oase met dadelbomen.

Daarna reden we via Death Valley naar Beatty maar onderweg zijn we nog gestopt bij Zabriskie Point en Furnace Creek maar ook om enkele geocaches op te pikken werd er halt gehouden.
Enkele kilometers voor we het stadje Beatty binnenreden hebben we nog een bezoekske gebracht aan een klein openlucht museumke van een groepje Belgische kunstenaars. Goldwell open air museum

Vlakbij deze toch wel rare plek is ook een Rhyolite, nu een ghosttown maar ooit een bloeiend mijnwerkerstadje. Rhyolite

Dit mooi bord kwamen we daar ook nog tegen en voor wie mij goed kent is dit al genoeg om mij de stuipen op het lijf te jagen

Omdat we nog niks voor onze middag hadden gegeten stapten we in Beatty een soort bar binnen waar we een erg lekkere sandwich naar binnenspeelden.Met op de tv een wedstrijd American football en de mannen met cowboyhoeden aan de toog met een grote pint voor hun neus maakten dit het westernplaatje compleet .
We hadden nog een lange rit voor de boeg om in ons hotel geraken maar spijtig dat het op het einde begon te schemeren want de weg door de bergen was erg mooi.
Toen we uiteindelijk in het hotel aankwamen hebben we onze spullen in de kamer gedropt en zijn we nog een kleinigheid gaan eten bij Denny's.
Het was een lange vermoeiende dag met grote hoogteverschillen maar zeker de moeite waard want we zijn vele mooie dingen tegengekomen.